recipe

ikväll tror jag jag ska pröva det här receptet, om noel är samarbetsvillig:) har varit sugen på gotta hela dagen, tröstätning i min ensamhet:P

Botten
250 g Digestivekex
100 g Smör

Fyllning 1
450 g Philadelphia ost
200 g osockrade hallon
3 ägg
1 1/4 dl Strösocker

Fyllning 2
3 dl creme fraiche
3 msk strösocker
1 msk vaniljsocker

Sätt ugnen på 180 C. Smula kexen och blanda med smält smör. Tryck ut smuldegen i formen Grädda 5-10 min. Kör ingredienserna till fyllning 1 i matberedaren till en jämn smet. Häll i formen. Grädda i nedersta delen av ugnen 25-30 min.

Blanda ihop fyllning 2 och bred på kakan. Grädda ytterligare 5 min. Servera med rårörda hallon.


Kommentarer
Postat av: Kim

men du, detta lät inte helt fel! måste ju pröva :)

2011-01-28 @ 08:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0